KesäkuuTorstai 4.6.2026 klo 7.26 - Ulla Palomäki Huomenta Aurinko,valo,vehreys,lomat...siitä on kesäkuu tehty,luonnon lempeys näkyy ja tuntuu. Hyvää lomaa sinulle,joka siitä jo nautit,oma lomani vielä odottaa heinäkuussa. Kesäkuu on myös erilainen työ kuukausi,koska erilaisista työ kokouksista puuttuu jo henkilöitä lomien vuoksi ja taas aikatauluja tehdään ja lukitaan jo kohti alkavaa syyskuuta. Hyvä niin,koska jos tämän hetken arjessa,ihan vähän voi keventää,on se hyvä. Silti työarki on läsnä ja tässä,ja ainakin tärkeimmät asiat jatkaa kulkuaan,niin pitääkin. Edellisessä postasin kesäsijaisista,he ovat jo täällä ja toivottavasti arki sujuu. Ihana,että ovat. Omaan arkeen on kuulunut mukavia asioita,työssäni käytämme Rafaela hoitoisuusluokitus järjestelmää ja saimme vastaanottaa merkittävän tunnustuksen sen käytöstä. Itse uskon,että ainoastaan luotettavalta datalla voimme tunnistaa resurssien riittävyyden,talouden tasapainottamiseen sekä työn jakaantuminen tasapuolisesti. Henkilöstön työhyvinvoinnin merkittävä tekijä on työn kohtuullisuus, riittävillä resursseilla. Ja sen eteen olemme tehneet lujasti töitä ja se näkyy ja se tunnustettiin,vau. Myös omat suunnitelmat syksyllä saivat huikeita askelia,koska uuteen suuntautuminen,tiedon lähteelle muuttui todeksi. Ja se jos jokin on tärkeä asia. Olen aina puhunut,tehnyt monia asioita hyvän johtamisen sekä paremman työelämän eteen töitä ja se saakin nyt jatkoa monella tavalla. Työnohjaaja sekä työyhteisö sovittelija tausta ohjaa monia johtamisen elementtejä arjessani ja niiden taitojen kasvattaminen on suuri unelmani. Perästä varmasti kuuluu. Ja vielä yksi juttu,hyvä kokemus onnistuneesta dialogista,sai mieleni iloitsemaan. Keskustelu,josta ennakko oletus oli jotain ihan muuta,keskustelun aikana muuttui kahden vahvan ammattilaisen kohtaamiseksi. Olin kokenut ja minulle oli kerrottu haastavasta asiasta. Itseänikin jännitti tuleva tilanne. Mutta,mitä oikeasti tapahtuikaan? Aito kohtaaminen,jossa molemmat oli tasa-arvoisessa suhteessa toisiinsa nähden,siitä onnistuneessa dialogissa on kyse. Onko sinulle käynyt niin? Oletko tullut yllätetyksi,kun juuri ajattelit etukäteen että tässäpä odotettavissa haastetta? Ilolla eteenpäin YT. Ulla |
