Päätöksentekoa

Share |

Keskiviikko 26.10.2022 klo 23.52 - Ulla


Hei vaan

Onpa ollut puuhakas lokakuu,monenlaiset valmistelevat kokoukset ovat johdatelleet päätöksentekoon. 

Hyvinvointialueen valmistelu etenee rivaksti,onhan enää hiukan yli kaksi kuukautta siirtymiseen HVA alueelle. Tänään tulevaisuus- ja kehittämislautakunta sai hyvinvointialuestrategian osaltaan valmiiksi. Illan kokous oli pitkä ja laajasti keskusteleva,joka on erittäin hyvä. Siten asiat tulee laajasti myös käsiteltyä. Strategia etenee nyt hallitukseen ja marraskuussa valtuustoon.

Strategiassa kiinnitettiin huomiota siihen,että jokainen toimija löytää siitä itsensä,kieliasu on selkeää ja ymmärrettävää sekä konkreettista,toimintaa kuvaavaa. Kokonaisuuden tulee olla myös asiakaslähtöistä ja kilpailukykyistä. Illan kokouksessa kösiteltiin myös hyvinvointialueen järjestö avustusten kriteerit tulevaisuuteen. Niissä alueellisuus ja yhdistysten tasavertaisuus,sekä toiminnan yhdenvertaisuus ovat keskeisiä.

Kuntapuolella myös eilen oli hyvinvoinnin - ja terveydenedistämisen lautakunnan kokous,jossa kunta näkökulmasta otettiin kantaa hyvinvointialuestrategiaan sekä palvelujen järjestämiseen. Siinä keskeistä on palvelujen saatavuus ja tavoitettavuus,myös lähipalvelu tulee määrittää tarkasti.Kuntalaisten palvelut tulee turvata tasavertaisesti.

Huomenna onkin sitten Tuusulan valtuustoseminaari Krapin pajalla Tuusulassa,asia listalla pormestarin talousarvio esitys ja sen käsittelyä,lisäksi palveluverkkoa käydään läpi. Sivussa hiukan kouluasioita,tutkimus ja kehittämis kurssin 2/3 tehtävä palautettu tänään. Mahtava viikko siis,ai niin olen myös nimetty Keusote hyvinvointialueen yhdeksi edustajaksi HUS tulevaisuus-,kehittämis-,koulutus- ja innovaatiolautakunnan jäseneksi 2023-2025 kaudelle,ihan mahtavaa. Kiitos luottamuksesta.

27.10 aamu ja Krapin paja; juuri kuuntelen parasta asukaskokemusta tai siihen vaikuttamista? Onko siihen kuntana? toimijana? mahdollista vaikuttaa? On, ne kontaktipisteet koko palveluprosessin aikana ovat tärkeimpiä. Samalla mietin, miksi pallo keksitään uudelleen? miksi ei hyödynnetä olemassa olevaa? Ehkä asioiden toistaminen on tarpeen,mutta tämä oli hyvä avaus, ulkopuolinen luennoitsija, toivottavasti jokin ajatus malli muuttuu....meilläkin. Asiakasprosessin palvelumuotoilua opiskelevana, esimiehenä, kollegana olen ollut asian äärellä usein, niin työssäni kuin muuallakin. Mutta miksi siis emme hyödyntäisi tietoa, taitoa ja osaamista joka meillä jo on? Jatkan pohdintaa.

Ilolla eteenpäin.

Yt. Ulla 


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini